Terapie vysokofrekvenčním elektrickým proudem využívá vzniku tepla v hluboko uložených tkáních, cítíte pouze příjemné teplo (žádné brnění, pálení či podráždění kůže). Vývinem tepla dochází k výrazné aktivaci krevního i lymfatického mikrooběhu, rozšíření krevního řečiště, zlepšení výživy a okysličení tkáně, rychlejší vstřebávání otoků a uvolnění staženého svalstva.

Používá se většinou v kombinaci s manuálních technikami ve fyzioterapii (mobilizace, protažení a následná aktivace fyziologického nastavení tkání těla pomocí cvičení). Výhodou je ošetření velké oblasti (celé končetiny i pletence či záda) v průběhu svalových smyček, kde je ošetřeno nejen místo hlavního problému, ale i okolí a související tkáň - což slouží jako prevence vrácení obtíží. Zároveň šetříme čas - teplo je v hluboko uložených tkáních funkční hned, naproti tomu při klasické práci fyzioterapeuta trvá dlouhou dobu, než se ovlivní hluboko uložené tkáně, které jsou většinou stažené.

Okamžitá úleva od bolestí již po první aplikaci minimálně o 40%!

Široká škála účinnosti:

• Akutní i chronické bolesti či blokády zad a krku
  • Tenisový / golfový loket
  • Veškeré obtíže s ramenním kloubem
  • Bolesti kyčelního kloubu
  • Vymknuté koleno či kotník
  • Bolesti Achilovy šlachy
  • Natažené či natržené svaly a vazy

Použití:

Vlastní doba aplikace se většinou pohybuje okolo 20 - 40 min., dle velikosti ošetřované partie či typu obtíží.

Nejvýhodnější je aplikace 2x -3x do týdne v akutních stavech (blokády a bolesti zad, zranění), poté 1x - 2x týdně ve stavech dlouhodobějších.

Termo ve vrcholovém sportu:

Příprava svalů před výkonem - lepším okysličením jsou svaly více elastické a rychleji reagují na zátěž, zapojení vyššího počtu svalových vláken

Odstranění svalové únavy - aktivace lymfatického i krevního oběhu napomáhá odplavení kyseliny mléčné a odpadních látek, čímž dochází k znovuobnovení síly a elasticity tkáně.

Ošetření zranění - urychlení hojivých procesů až o polovinu rychleji, dřívější návrat do tréninkového procesu - vykloubení, natažení vazů a svalů, ruptury svalů, “koňary”