Bude po terapii stav hned lepší, stejný nebo horší?

• Ve většině případů po terapii nastává mírná úleva.
  • Výjimku tvoří bolestivé stavy či blokace v oblasti krční páteře (mnoho výstupů a čidel senzitivních nervů), kde naopak až u 50% klientů může po terapii nastat bolest hlavy a pocit nevolnosti. Tyto příznaky během několika hodin odezní. Při dalších návštěvách se tyto příznaky většinou neopakují. U osob po sádrových fixací nebo po osteosyntézách (sešroubování kostí po zlomenině) může dojít k zvýšení bolesti na několik hodin po cvičení, následně bolest odezní.

Může člověk na terapii s kolenem či klouby? Zabýváte se i něčím jiným než zády? Umíte řešit i bolest v nártu, propadlé klenby, bolesti prstů na ruce?

• Fyzioterapeut má přinejmenším stejné znalosti o pohybovém aparátu (kosti, kloubu, svaly, vazy, nervy) jako lékař, a tudíž by měl umět řešit problém s celým tělem.

Bude stačit jedna návštěva?

• Jedna návštěva většinou nestačí. Při první návštěvě probíhá vstupní vyšetření na základě, kterého jsou pacientovi dány cviky. Následně probíhá kontrola stavu a provedení cviků, zjišťuje se, jak cviky vyhovují a zda je není potřeba upravit, aby byly co nejefektivnější.

Jak často nebo kolikrát týdně chodit?

• V akutní fázi, kdy jsou bolesti velké, doporučujeme chodit 1x- 2x týdně.
  • S ustávajícími potížemi se četnost procedur snižuje na 1x za 14dní nebo 1x za 3týdny.
  • Ve fázi, kdy přicházíte pro chronické bolesti, můžeme rovnou přistoupit na četnost procedur 1x za 14dní. Toto je ideální průběh terapií, ale vše záleží na stavu pacienta a na společné domluvě.

Jak často nebo kolikrát týdně chodit?

• U nás není potřeba předpisu od lékaře, nemáme smlouvy s pojišťovnami. Zařízení, které mají smlouvy s pojišťovnami, objednávají pacienty na základě poukazu od lékaře.

Jaký je rozdíl mezi fyzioterapeutem a masérem?

• Fyzioterapeut studuje na vysoké škole 3 roky (Bc., dříve Dis.) nebo 5 let (Mgr.), a v průběhu studia získává podrobné informace a zkušenosti z anatomie a fyziologie lidského těla. Zná fungování pohybového aparátu, na základě vstupního vyšetření zvládne navrhnout terapii. Terapie spočívá v uvolnění přetížených částí těla (kůže, podkoží a svaly), odblokování kloubních blokád a určení cviků vedoucích k úlevě od bolesti.
  • Masér uvolňuje svaly namožené nejčastěji ze sportu nebo ze stereotypní činnosti. Nedokáže určit příčinu potíží. Neprovádí vyšetření. Nedává cvičení k úlevě od bolesti.

Mám si něco vzít s sebou?

• Nic si brát nemusíte. Vyšetření a terapie probíhá ve spodním prádle kvůli zrakové kontrole fyzioterapeuta. Na lehátko se používá jednorázová papírová podložka ( pro lepší pocit je možné si přinést vlastní ručník).